Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily kohottaa kuntoa ja keventää oloa!

Tunnit koostuvat alkulämmittelystä, tekniikkaharjoituksista, lihaskunto-osuudesta sekä loppuverryttelystä. Jokainen tunti on erilainen, sillä meidän ohjaajat valmistelevat tuntinsa itse.

Mukaan tarviset alussa ainoastaan urheilullisen vaatetuksen, sisäpelikengät ja juomapullon. Meiltä löytyy lainavarusteita harjoitteluun. Enemmän harrastaneille suosittelemme omia nyrkkeilyhanskoja ja käsisiteitä.

Kuntonyrkkeilyyn voi osallistua 15 vuotta täyttänyt henkilö. Ryhmät ovat sekaryhmiä. 

Kuntonyrkkeilyn alkeisryhmä on tarkoitettu henkilöille, joilla ei ole aiempaa kokemusta kuntonyrkkeilystä tai muusta vastaavasta kamppailulajista. Alkeita suosittelemme suorittamaan koko kauden eli 16 viikkoa (kaksi 8 viikon jaksoa). Alkeisryhmässä pääset tutuiksi nyrkkeilyasennon, liikkumisen ja nyrkkeilylyöntien kanssa.  

Kuntonyrkkeilyn jatkoryhmä on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat suorittaneet yhden kauden alkeisryhmässä. Myös muulla kamppailulajitaustalla voi osallistua jatkoryhmän tunneille. Jatkoryhmässä harjoituksiin sisältyy monipuolisia lyöntisarjoja sekä perustekniikan ylläpitoa. 

Kuntonyrkkeilyn tekniikkaryhmä on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat suorittaneet vähintään yhden kauden alkeisryhmässä. Myös muulla kamppailulajitaustalla voi osallistua jatkoryhmän tunneille. Ryhmän harjoitukset painottuvat tekniikan hienosäätöön. 

Kuntonyrkkeilyn välineryhmä on tarkoitettu henkilöille, jotka käyvät millä tahansa nyrkkeilyjaoston tunneilla. Välinetunneilla on vaihtuvia harjoituksia (esim. kuntopiiri), jotka ylläpitävät lihaskuntoa sekä hapenottokykyä. Tunnilla käytetään kahvakuulia, kuntopalloja, käsipainoja jne. Nyrkkeilyhanskat kannattaa kuitenkin ottaa mukaan, sillä tempoerät saattavat odottaa nurkan takana.

 

Tutustu kuluvan kauden harjoituksiin ja aikatauluun täältä